Bordeiaș

Bordeiaș

Albumul ‘Bordeiaş’, aduce cu sine imaginea artistului matur, cu o imagine clară asupra liniei stilistice proprii, asupra originii sale artistice şi a tradiţiei muzicale din România, a modernismului atât de necesar propagării artei tradiţionale în rândul publicului tânăr.

Prezentare generală

"Bordeiaş" reprezintă, în mod evident, piatra de hotar dintre muzica destinată, strict, iubitorului de folclor şi conceptul de "World Music", trecerea către un nou concept muzical, original şi veridic, ce depăşeşte stadiul de experiment.

Şi din această cauză, dar şi datorită interpretării desăvârşite – virtuozitate, tehnică instrumentală de excepţie, dar nu de dragul performaţei tehnice, ci ca mijloc de expresie a celor mai adânci şi profunde sentimente – acest album reprezintă o importantă realizare discografică a genului.

Publicul este în căutare de AUTENTICITATE şi participare la emoţia transmisă de către artist.

Lăutarii sunt depozitarii unui patrimoniu muzical complex, amestec al diverselor tradiţii balcanice, tradiţii ce trebuie protejate de colbul uitării şi/sau ignorării, prin îmbogăţirea lor permanentă, prin menţinerea în actualitate a cântecului popular.

Albumul "Bordeiaş" îşi propune o abordare modernă a artei muzicale tradiţionale, specifică Balcanilor, prin alăturarea nonconformistă a lăutarilor (păstrători ai muzicii tradiţionale) cu un cor de preoţi (păstrători ai valorilor spirituale) şi cu elemente de fanfară, asocierea fanfarei, chitarei bass şi bateriei cu supleţea tarafului conducând la primenirea ritmică şi armonică a cântecului popular.

Ca o urmare firească a lungului meu voiaj prin lume, a influenţelor diverse, din partea unor muzicieni, cu care am colaborat, aparţinând unor genuri muzicale foarte diferite, "Bordeiaş’" pune în pagină atracţia mea pentru culoarea dată de o formaţie mare, interpretând piese cu un larg spectru stilistic, de la melodii tradiţionale, româneşti, foarte vechi (Cucu’ şi corbu’, "Hora la zece"), la piese orginale, ornamentate cu aranjamente armonico-ritmice extravagante şi condimentate cu sunete moderne, în scopul, declarat, de a atrage publicul tânăr către muzica autentică, românească.

                                                                                                                        Ioniţă Manole

Credite

VIORICA MANOLE: vocal

IONIŢĂ de la CLEJANI:acordeon şi conducere muzicală

Tambal: Cristinel Turturică, Roger Manole / contrabas: Marius Gore / chitară bas: Firicel / baterie: Marian Dinu / chitară: Daniel Costache / cobză: Mihai Căluşaru / fluier: Gheorghe Fălcaru / clarinet: Toni Ciolac, Alexandru Vasile, Filip Simionov-Feka / saxofon: Suchiu Pechiş, Selciuc Memiş, Fane Gheorghe / trompetă: Pancirel Constandache, Achim Smarabdac / tuba bas: Eugen Trifan / bariton: Aurică Bosnea / braci: Daniel Prodan / vioară: Constantin Lăutaru, Anghel Gheorghe, Nicolae Tudor, Alexandru Marin, Cornel Turcitu, Lucian Stoica, Lucian Stoian / darbouka: Mihai Enache, Stephane Karo / vrăjitoare: Lucreţia Brănescu / corul bisericesc condus de Prof. Diacon Stelian Ionaşcu

 

Producător muzical: Ioniţă Manole

Producători executivi: Minel Stoica şi Sorin Sfârlea (Zone Records)

Înregistrat între ianuarie şi decembrie 2002, la:

Studioul Tomis (Electrecord) – Bucureşti; inginer de sunet: Marius Mitrofan

Studioul Schimbul 3 – Bucureşti; inginer de sunet: George Nemeznic

Magic Sound Studio – Bucureşti; inginer de sunet: Cristi Solomon

Concept şi grafică: Andrei Murgescu (Zone Records)

Foto: Dany Gignoux (Elveţia), Lulu de Hillerin

Vestimentaţia: Romanitza (Viorica) şi Yoji Yamamoto (Ioniţă)